شرح وظایف کارشناس بازاریابی و فروش

شناخت مناسب از شرح وظایف شغلی بازاریابی و فروش می‌تواند به شما در استخدام داوطلبان همکاری و ارزیابی آنان، کمک شایانی نماید. در واقع هدف از شغل بازاریابی و فروش اجرای برنامه‌های بازاریابی برای نیل به اهداف فروش شرکت می‌باشد. در ادامه لیستی از وظایف یک کارشناس بازاریابی و فروش را فهرست می‌نماییم:

  • شناسایی، جمع آوری و طبقه‌بندی اطلاعات مشتریان بالقوه و موجود
  • کمک به طراحی و اجرای برنامه‌های بازاریابی برای هر یک از محصولات
  • تدوین برنامه‌ها و روش‌های فروش برای کالاهای مختلف
  • پاسخ‌گویی به سئوالات مشتریان در مورد ویژگی‌ها و مزایای محصولات شرکت
  • حفظ رابطه عالی با مشتریان از طریق ارائه خدمات ویژه به آنان
  • تجزیه و تحلیل روندها، اطلاعات، استراتژی‌های قیمت‌گذاری و سایر اطلاعاتی را که به طور بالقوه می‌تواند عملکرد بازاریابی و فروش را بهبود بخشد
  • تهیه و ارائه گزارش‌های عملکرد برای مدیران به طور منظم
  • کمک به مصاحبه، استخدام، مدیریت و هدایت اعضای تیم‌های بازاریابی و فروش شرکت
  • شرکت در نمایشگاه‌ها و مأموریت‌های کاری به منظور ملاقات با مشتریان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *