سرفصل‌های پرزنت محصول در بازاریابی حضوری

پرزنت محصول بخش مهمی از فعالیت شما در زمینه بازاریابی و فروش می‌باشد. در بسیاری موارد، این کار به منزله اولین معرفی شرکت و محصول شما به مشتری خواهد بود. برداشت‌های اولیه از شما حیاتی است. هدف از پرزنت محصول بسته به مخاطب، متفاوت است و پرزنت باید بر این اساس تنظیم شود. مهم است که مخاطبان و علایقشان را در ارتباط با محصولاتتان به خوبی بشناسید.

بندهای زیر یک طرح کلی برای پرزنت محصول است. توجه داشته باشید که حداکثر تعداد اسلایدها از بیست عدد فراتر نرود. عموماً قرار جلسات بازاریابی حضوری در حدود یک ساعت تنظیم می‌شود که نیم ساعت آن به پرزنت محصول اختصاص خواهد یافت. با احتساب ارائه هر اسلاید در دو دقیقه، مناسب است پرزنتیشنی با 15 اسلاید تهیه شود.

  • معرفی: در این مرحله، سخنران خودش و شرکت را معرفی می‌کند و نقطه شروع معرفی محصول است. اینجا مرحله‌ایست که می‌خواهید مخاطبان خود را درگیر کنید و آن‌ها را همراه خود سازید. (1 تا 2 اسلاید)
  • مروری بر مطالبی که ارائه خواهند شد: این قسمت اختیاری است، اما فرصتی برای شما فراهم می‌کند تا به مخاطبان خود بگویید که در ارائه خود می‌خواهید چه مواردی را پوشش دهید. این کار باعث جلوگیری از پرسش سئوال توسط مخاطبان در اوایل پرزنت در مورد مطالبی است که می‌خواهید در ادامه صحبت به آن بپردازید. (1 اسلاید)
  • ارائه اطلاعات شرکت: در این قسمت با ارائه اطلاعاتی از شرکت می‌توانید اعتبار آن را به نمایش بگذارید و احساس راحتی را نسبت به شرکتتان در مخاطب ایجاد نمایید. این کار از طریق نشان دادن فهرستی از مشتریان، مدیران و مشاوران برجسته، جوایز و تندیس‌های دریافت شده و پروژه‌های انجام شده، قابل حصول است. البته وقت زیادی را به این قسمت اختصاص ندهید، چرا که نمی‌خواهید مخاطبانتان بی حوصله شوند. (1 تا 2 اسلاید)
  • تشریح برتری‌های محصول: محصولات موفق از تکنولوژی یا ویژگی‌های منحصربفردی برخوردارند که آن‌ها را از سایر محصولات متمایز می‌کنند. شما باید این جنبه از محصول را پیش از موضوعات دیگر مطرح کنید تا مخاطبان بدانند محصول شما متفاوت است و اشتیاق پیدا کنند تا به ادامه صحبت‌های شما گوش دهند. نشان دهید که محصول شما چگونه می‌تواند مشکل مخاطبانتان را حل کند. (1 تا 5 اسلاید)
  • تشریح محصول: محصول خود را به نحوی که قابل درک توسط مخاطبان باشد توصیف کنید. در واقع هدف شما این است که چارچوبی به مشتری بدهید که ویژگی‌ها و مزایای محصول شما را در آن ببینند. میزان سازگاری و نحوه ارتباط محصول را با سایر محصولات یا سیستمهایی که ممکن است با آن‌ها کار کند را نیز نشان دهید. (1 تا 5 اسلاید)
  • ذکر مثال‌ها و موفقیت‌ها: در این مرحله از ارائه، مخاطبان شما باید با محصول شما آشنا شده باشند و دلیل تفاوت و بهتر بودن آن را بدانند. به منظور تقویت این موضوع، مثال‌های از استفاده موفقیت آمیز محصولات توسط سایر مشتریان را ذکر کنید (1 تا 3 اسلاید).
  • بستن بحث: در این مرحله شما فرصت مناسبی پیدا می‌کنید تا مخاطب را به خرید محصولتان ترغیب کنید. بحثتان را جمع بندی کرده، نکات مهم را تکرار کنید و از مخاطب بخواهید که نظر خود را در مورد محصولتان و خرید از شما اعلام نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *